Digitális aláírás

Szoftvertanusítvány? Cl@ve? Kell ez nekünk?

Ha korábban fontos volt a digitális tanúsítvány megszerzése, akkor most, a járvány miatt ez minden eddiginél fontosabb itt a szigeten is. A természetes személy digitális tanúsítványa lehetővé teszi, hogy az interneten keresztül biztonságosan végezzünk eljárásokat a közigazgatásban. Pl. az Adóhivatal megköveteli egy egész sor bevallás és dokumentum kizárólag elektronikus úton történő benyújtását.
???????? A digitális tanúsítvány lehetővé teszi személyazonosságunk és a dokumentumaink digitális aláírásának ellenőrzését. Különböző célokra használhatjuk fel, ahol kezelni kell az eljárásokat, például a központi adminisztráció, adóhivatal, társadalombiztosítás, vagy az autonóm és helyi közigazgatás és városi tanácsok, stb.
???????? A Cl @ ve rendszer kiegészíti a digitális tanúsítványt, mely lehet egy egyszeri Cl@ve PIN (dolgunk végeztével megszűnik) és lehet állandó Cl@ve.
???????? Az állandó kulcs egy rendszer, amely azonosít és hozzáférést biztosít bizonyos eljárásokhoz, míg az elektronikus aláírást a dokumentumok online aláírására használhatjuk annak megerősítésére, hogy azokat mi írtuk alá.
Ez azt jelenti, hogy mindkét esetben személyként azonosítanak minket, de az egyik a tartalomhoz való hozzáférés, a másik pedig az aláírandó dokumentumok aláírása, anélkül, hogy fizikailag el kellene menni egy irodába.
Így juthatsz hozzá a saját szoftvertanúsítványodhoz
Ez egy folyamat, ami négy részből áll. A teljes beszerzési folyamatot ugyan arról a számítógépről és ugyan azzal a felhasználóval kell végrehajtani.
???????? 1. Először a tanúsítvány igényléséhez le kell tölteni egy szoftvert:
o FNMT-RCM konfigurátor Windows 32 bites rendszerhez
o FNMT-RCM konfigurátor Windows 64 bites rendszerhez
Válaszd amelyiket jónak gondololsz. Én a 64 bitest töltöttem le.
???????? 2. Tanúsítvány kérése:
Itt add meg az alábbi adatokat:
o Nº DEL DOCUMENTO DE IDENTIFICACIÓN (NIE szám, 9 karakter hosszúságúnak kell lennie, ha szükséges, töltsd fel kezdő nullákkal
o PRIMER APELLIDO (első vezetéknév, ahogy a személyazonosító okmányodon szerepel)
o CORREO ELECTRÓNICO (e-mail cím)
o majd az e-mail megerősítése
Kattints a tanúsítvány kiállítási feltételeinek megismeréséhez (Pulse aquí para consultar y aceptar las condiciones de expedición del certificado ) pipáld ki az elfogadásához „Enviar peticion”
???????? 3. Igazolni kell a személyazonosságodat. Miután befejezted a 2. lépést is máris birtokodban lesz a kérési kód. E-mailben kapod meg. Ezzel személyesen kell elmenni egy személyazonosság-akkreditációs hivatalhoz, hogy igazoljad személyazonosságodat. Ez lehet adóhivatal, társadalombiztosítási iroda, vagy önkormányzat. Időpont egyeztetés szükséges. Nem rendelkezik minden önkormányzat a megfelelő hozzáféréssel. Puerto de la Cruzban nem jártam sikerrel, fel kellett mennem Oratavába.
o vinned kell az e-mailben kapott kódot, NIE igazolást, magyar személyi igazolványt, vagy útlevelet.
Mire haza érsz az irodából megérkezik egy újabb E-mail újabb kóddal. A tanúsítvány letöltéséhez ugyanazt a számítógépet és ugyanazt a felhasználót kell használnod, amivel a kérést benyújtottad, és pontosan úgy kell megadni a szükséges adatokat, ahogyan korábban (2. lépésben) megadtad.
Már nem tudom felidézni, de egy utolsó mozzanat a tanúsítvány letöltése után nekem sikertelen volt. Ezért segítséget kellett kérnem. Mint kiderült nem volt a gépemen egy szükséges program: „AutoFirma”.